ارسال پاسخ

۳۱ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1703

pvc-asso.ir

سفیدشدگی در محصولات شفاف  pvc

اعتقاد بر این است که این پدیده ناشی از وجود افزودنی ها و یا مواد کمکی است که به آسانی در فرمول هیدراته می شوند و...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

 سفیدشدگی ناشی از غوطه وری در آب

 بسیاری از انواع محصولات شفاف pvc زمانی که در مدت طولانی در تماس با آب و بخار قرار می گیرند، ظاهر کدر سفید را نشان می دهند. کالاهای نرم بهتر از نوع سخت عمل می کنند. در بسیاری از موارد می توان محصولات با ظاهر ابری به را حالت شفاف اولیه بازگرداند، در صورتی که کاملا خشک شود. اما در برخی از محصولات سخت شفاف  این پدیده غیر قابل بازگشت است.

 

 اعتقاد بر این است که این پدیده ناشی از وجود افزودنی ها و یا مواد کمکی است که به آسانی در فرمول هیدراته می شوند و با توجه به نفوذ آب، نرم کننده ها،استابلایزرها و غیره در  pvcرسوب می کنند و آب برای تشکیل رسوبات هیدراته روی سطح عمل می کند( بر روی شفافیت تاثیر می گذارد) حتی اگر نم آب ازبین رفته باشد پلاستی سایزرها و استابلایزرها نمی توانند به فرم اصلی بازگردند.

 

 فقط با افزایش دما، سازگاری نرم کننده ها و استابلایزرها می تواند بازگردانده شود و شفاف گردد. آزمون ها نشان می دهد که استابلایزرها، نرم کننده ها، روان کننده ها ، اصلاح کننده های ضربه و کمک فرایندها می توانند این پدیده را ایجاد کنند.  

 

در فرمولاسیون ها تقریبا نمک های فلزی قلیایی خاکی در استابلایزرها به ویژه باریم و کلسیم مستعد این مشکل در درجات مختلف هستند. این پدیده گاهی در مواد حاوی نمک های کادمیوم یا روی رخ می دهد. قلع آلی به طور کلی در آب سفید نمی شود.

 

سفیدشدگی در معرض هوا

تاثیر رطوبت هوا، دی اکسید کربن ، دی اکسید سولفور و نور بر محصولات pvc که در بیرون ساختمان هستند مشهود است و سفیدشدگی ظاهر می شود. این مربوط به سازگاری استابلایزرهاست. در صابون های فلزی ، بنزوات با سازگاری خوب در pvc ، سفید شدگی کمتری در مقایسه با استئارات نشان می دهد.

 

 ارگانوتین ها به آسانی سفیدک را تولید نمی کند. ارگانوتین های حاوی سولفور بهترین گزینه هستند و به دنبال آن می توان به نمک های اسید لوریک ونمکهای اسید مالئیک اشاره کرد. افزودن استابلایزرهای نوری، استابلایزرهای ترکیب مایع و فسفیت می تواند تا حدودی از سفید شدن ناشی از قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری کند.

 

سفید شدگی ناشی از تنش

سفید شدن ناشی از تنش به پدیده سفید شدن محصولات pvcشفاف تحت شرایط و نیروی مکانیکی مانند خمش اشاره دارد. این ممکن است به دلیل تغییر در ساختار مولکولی ناشی از نیروی خارجی، تغییر جهت گیری زنجیره پلیمری و تشکیل پراکندگی نور بین برخی از مولکول ها و ظاهر سفید روی محصولات pvc باشد.

 

سایر عوامل در سفید شدگی

 در محصولات شفاف  pvcدر فرایند اگر از مقدار اضافه از روان کننده استفاده شود ، رسوبات روان کننده می تواند منجر به محصولات شفاف با پدیده سفید شدگی شود.

 

این پدیده گاهی اوقات آلبینو نامیده می شود. در این پدیده سطح محصول دارای یک ماده واکسی واضح است. راه حل کاهش مقدار روان کننده و یا یک سازگار کننده بهتر از انواع روان کننده است به طوری که داخل و خارج فرمول به تعادل برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
امید چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰
با سلام،علت سفید شدن روی اتصالات پلیکا(pvc)چیست؟راه حل رفع عیب آن چگونه است
علل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی مربوط یه فرمولاسیون، برخی مربوط به فرآیند یا تنظیمات ماشین است.
پیشنهاد می شود از یک مشاور بهره بگیرید. ارسال پاسخ